به گزارش قدس آنلاین، جواد رمضانی افزود: گناباد و بجستان با وجود قرارداشتن در جنوب خراسان رضوی و نقطه ورودی این استان از هفت استان کشور، جاده های مناسبی ندارند و عرض کم آنها به یکی از مشکلات و دغدغه ها تبدیل شده است.
وی ادامه داد: مطالعات توجیهی طرح دو بانده شدن جاده های گناباد و بجستان به تصویب کارشناسان فنی اداره کل راه و شهرسازی رسید و بعد از تصویب وزارت راه و شهرسازی مراحل اخذ اعتبار و اجرای آن آغاز می شود.
رئیس اداره راه و شهرسازی گناباد و بجستان گفت: همچنین جاده گناباد به خواف با وجود عبور تعداد زیادی خودرو از آنها شامل وسایل نقلیه سنگین و حمل بار از مرز دوغارون تایباد و معادن مجتمع سنگان خواف هنوز به صورت راه روستایی و بسیار سانحه خیز است. بخشی از این مسیر از مناطق روستایی عبور می کند لذا طرح پیشنهادی دو بانده شدن آن به وزارت راه و شهرسازی ارائه شد که به تصویب نرسید. بر این اساس جاده نخست از روستایی به شهری و سپس به راه اصلی ارتقاء می یابد.
وی افزود: جاده گناباد به خواف در قالب طرح ملی به طول ۱۶۳ کیلومتر متشکل از هفت کردیدور توسط مهندسان مشاور بررسی و تصویب شد. برای جلوگیری از عبور آن از برخی مناطق روستایی نیز کمربندی در طول مسیر ساخته می شود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
نظر شما